Motor diesel
Historia
El motor dièsel va ser creat per l'enginyer alemany Rudolf Diesel l'any 1892 qui va obtenir la primera palesa del motor. Va ser molt innovador perquè aquest invent no necessita una espurna per iniciar la combustió a diferència dels de benzina. A la primera patent no utilitzava combustible gasoil o olis pesants derivats del petroli, s'usava olis naturals com l'oli de gira-sol. El problema amb els primers motors dièsel és que van demostrar ser poc fiables perquè eren pesats, sorollosos i produïen grans vibracions. Des que es va realitzar la primera patent, Rudolf va continuar treballant per millorar la seva invenció, es reemplaça l'oli vegetal per petroli (fueloil) per ser un combustible més econòmic. El 1904 l'exèrcit francès comença a utilitzar el motor dièsel en submarins, perquè era més segur utilitzar aquest tipus de motor que en comptes d'utilitzar la contrapar a gasolina.
Principi de funcionament:
Un motor dièsel consta de diverses parts fonamentals que treballen en conjunt per a convertir l'energia química del combustible dièsel en energia mecànica. Aquestes parts inclouen el bloc del motor, el sistema d'injecció de combustible, el sistema d'admissió i fuita, els pistons, les bieles i el cigonyal.
El procés de funcionament d'un motor dièsel es divideix en quatre etapes: admissió, compressió, combustió i fuita.
Etapa d'admissió:
En aquesta etapa, el pistó descendeix i s'obre la vàlvula d'admissió. L'aire és aspirat cap a la cambra de combustió a través del sistema d'admissió. El combustible dièsel s'injecta en la cambra de combustió a alta pressió.
Etapa de compressió:
Una vegada que el pistó aconsegueix la part inferior de la seva carrera, comença a ascendir comprimint l'aire en la cambra de combustió. L'alta relació de compressió d'un motor dièsel és una de les característiques clau que el diferencia d'un motor de gasolina.
Etapa de combustió:
En aquesta etapa, el combustible dièsel s'encén a causa de l'alta temperatura i pressió generada per la compressió de l'aire. A diferència d'un motor de gasolina que utilitza una espurna per a encendre el combustible, un motor dièsel s'encén per autoignició. Això significa que el combustible s'inflama per si sol quan aconsegueix les condicions adequades de temperatura i pressió.
Etapa d'escape:
Finalment, els gasos de fuita s'expulsen de la cambra de combustió a través de la vàlvula d'escapament a mesura que el pistó descendeix novament. Aquests gasos són portats al sistema de fuita, on s'eliminen del motor.
Inventor:
Rudolf Diesel: Rudolf Diesel va ser un inventor alemany que va néixer a París el 1858. Va ser el creador de la màquina de combustió interna coneguda com a motor dièsel. Aquesta innovació va revolucionar el transport, la indústria i l'agricultura, canviant la manera com es movien les persones i els béns. Rudolf va ser criat per la seva mare després que el seu pare morís quan ell tenia cinc anys. A l'edat de divuit anys va començar a estudiar enginyeria mecànica i va descobrir el seu amor per l'enginyeria i la mecànica. A l'edat de vint-i-cinc anys, va obtenir una patent per al motor dièsel.Funcionament:
Els motors dièsel són àmpliament utilitzats en vehicles de transport, maquinària industrial i generadors, a causa de la seva eficiència i durabilitat. A diferència dels motors de gasolina, els motors dièsel funcionen mitjançant la ignició del combustible a través de la compressió en lloc d'una espurna.Principi de funcionament:
Un motor dièsel consta de diverses parts fonamentals que treballen en conjunt per a convertir l'energia química del combustible dièsel en energia mecànica. Aquestes parts inclouen el bloc del motor, el sistema d'injecció de combustible, el sistema d'admissió i fuita, els pistons, les bieles i el cigonyal.
El procés de funcionament d'un motor dièsel es divideix en quatre etapes: admissió, compressió, combustió i fuita.
Etapa d'admissió:
En aquesta etapa, el pistó descendeix i s'obre la vàlvula d'admissió. L'aire és aspirat cap a la cambra de combustió a través del sistema d'admissió. El combustible dièsel s'injecta en la cambra de combustió a alta pressió.
Etapa de compressió:
Una vegada que el pistó aconsegueix la part inferior de la seva carrera, comença a ascendir comprimint l'aire en la cambra de combustió. L'alta relació de compressió d'un motor dièsel és una de les característiques clau que el diferencia d'un motor de gasolina.
Etapa de combustió:
En aquesta etapa, el combustible dièsel s'encén a causa de l'alta temperatura i pressió generada per la compressió de l'aire. A diferència d'un motor de gasolina que utilitza una espurna per a encendre el combustible, un motor dièsel s'encén per autoignició. Això significa que el combustible s'inflama per si sol quan aconsegueix les condicions adequades de temperatura i pressió.
Etapa d'escape:
Finalment, els gasos de fuita s'expulsen de la cambra de combustió a través de la vàlvula d'escapament a mesura que el pistó descendeix novament. Aquests gasos són portats al sistema de fuita, on s'eliminen del motor.
Opinió Personal
La meva opinió es que té una millor eficiencia en el consum de combustible comparat amb els motors de gasolina, però també contaminen molt
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada